25 Mayıs 2010 Salı

*ŞAH BEYİTLER-55


Gel gel beri kim savm u salâtın kazâsı var
Sensiz geçen zaman-ı hayâtın kazâsı yoh
Nesimi

Ey sevgili, geri gel!
Namaz ve orucun kazası vardır;
 ama sensiz geçen zamanın geri gelmesi mümkün değildir.

İbadetler zamanında yapılabileceği gibi bazı durumlarda telafisi olan kazaları da daha sonra yapılabilir.
 Bu İslamiyet inancına göre meşrudur; ancak âşığın sevgilisini belki bir daha görme şansı yoktur
 veya bir ibadet olarak nitelendirdiği sürekli görme eyleminin aksamasının telafisi olmayacaktır.
Âşık, bu korkuyla yaşamaktadır.

Hazırlayan: İbrahim Cemal TORUN
Özel Adana Gündoğdu Koleji
Türk Dili ve Edb. Öğretmeni

2 yorum:

  1. Aşık kaybettiği sevgilisinin yokluğundan şikayetçidir.Acı çekmekte ve onu yanına tekrar istemektedir.Onu görebilmeyi bile bir ibadet olarak kabul etmiş ancak bu ibadetin diğerlerinden farkının ise kazasının (telafisinin) belkide olamamasıdır.Şair bundan dolayı korkamakta onsuz geçen bomboş zamana isyan etmekte ve kavuşacağı günü ümit etmektedir.

    YanıtlaSil
  2. Aşık olan kişi Aşk halinden olsa gerek;; o halin hiç geçmemesi adına,sevgilisinin zaman geçmeksizin devamlı yanında olmasını istemektedir..Bilakis bilinmelidirki bu aşk tanrı aşkıdır.yoksa iki ten arasında olan geçici sevgi değildir!!!!Tanrı aşkında izah, zaman, mekan, ifade, kalıplar yoktur...O bamabaşka bir dünyadır.Bu dünyadan alır gider seni!!!!

    YanıtlaSil