Güzeller mihribân olmaz dimek yanlışdur ey Bâki
Olur, vallahi billâhi hemân yalvarı görsünler
Bâki
Güzeller acımaz, şefkat göstermez demek yanlıştır;
vallahi billahi gösterirler hele biraz yalvarı görsünler.
Şair “yalvarı” sözcüğüyle tevriye sanatı yapmıştır.
Bu sözcük iki anlamda kullanılmıştır:
Yalvarmak ve para.
Bu iki anlama göre güzellerin merhamet göstermesi için ya ona yalvarmak ya da maddiyatın simgesi olan parayı göstermek gerekir.
Yalvarmak ve para.
Bu iki anlama göre güzellerin merhamet göstermesi için ya ona yalvarmak ya da maddiyatın simgesi olan parayı göstermek gerekir.
Hzl. İbrahim Cemal TORUN
Özel Adana Gündoğdu Koleji
T.Dl.Edb.Öğretmeni
hocam siz çok yaşayın :) ne zamandır aklıma geliyodu bir sözcüğü 2 anlamda kullanmanın hangi sanat olduğu, sonra yine unutuyodum :) bu yazıyı okuyunca hatırladım :) bir yere de yazdım artık unutmam :)
YanıtlaSildamla erbil
ARTIK UNUTMAZSIN DAMLACIĞIM:)
YanıtlaSilBu beyitte şair güzellerin şefkat göstermesini acımasını şarta baglamıştır aynı zamanda bu beyitte paranın ve yalvarmanın bazı yaptırımlarından da bahsetmişir :))
YanıtlaSilTalat Özmüslüman
Bir güzelden merhamet ve şefkat mümkün değildir onlar kimseye şefkat göstermez düşüncesi doğru değildir.Bunun yolunun ise onlara kayıtsız kalamayacakları maddi gücün simgesi olan parayı , onun sıcak yüzünü göstermek yada onların hoşlarına gidecek şekilde yalvarmanın olduğunu ifade etmiştir.
YanıtlaSilEy baki güzeller ay yüzlü ve güler yüzlü olmaz demek yanlıştır.Her şeyin kapısını açan paradır.Para gibi bir gücün varsa senin karşında herkes iyi güler yüzlü ve yanında olur;ama paran yoksa kimse yüzüne bakmaz yalvarmaz sana..
YanıtlaSilKadınlar acımasızdırlar.Aşık sevgiliyi elde etmek için ya onurunu ayaklar altına alıp ona yalvarmalı ya da onun gözünü parayla, malla, mülkle boyamalıdır.
YanıtlaSil